Ekonomi

Rekabet Kurumu Trendyol, Amazon ve Hepsiburada’ya soruşturma başlattı

Türkiye’de hızla büyüyen e-ticaret pazarı her geçen gün kontrol edilmesi zor hale geldi. Dev şirketlerin fiyatlar konusunda birbirleriyle anlaştığını tespit eden Rekabet Kurumu, bu konuyla ilgili e-ticaret şirketlerine yönelik soruşturma başlattığını duyurdu.

E-ticarette ‘buybox’ skandalı yaşanabilir

TechInside’ın haberine göre Rekabet Kurumu; Trendyol, Amazon ve Hepsiburada için “ortak fiyat belirlenmesi” konusunda soruşturma başlattı. Bahislerle ilgili açıklama yapan Başkan Birol Küle, soruşturmada bu platformlarda kullanılan “Buybox” mekanizmasının inceleneceğini söyledi.

Bilmeyenler için buybox, platformdaki farklı satıcılardan hangisinin bir ürün için öne çıkacağını belirleyen bir sistemi temsil ediyor. Ancak iddiaya göre e-ticaret şirketleri satıcılar arasında fiyat uyumu yaratarak son kullanıcıyı etkilemeye başladı. Bu durum Rekabet Kurumu’nun da dikkatinden kaçmadı.

Hayranlar üzgün: Netflix popüler filmleri kaldırıyor!

Buybox sistemini kazanan satıcının sepete ekleyip hemen satın alma avantajına da sahip olduğu belirtildi. Bu nedenle satın alma kutusu kriterleri ve uygulaması, satışlar üzerinde büyük bir etki yaratarak rekabeti kırabilir.

Amazon’un daha önce AB’de bu konuyla ilgili bir soruşturması olmuş ve kendi markasıyla rakiplerini geri plana ittiği sonucuna varılmıştı. Türkiye’deki inceleme, özellikle hızla büyüyen e-ticaret sektöründeki rekabet koşullarını incelemeyi amaçlıyor.

Rekabet Kurumu’nun Trendyol, Amazon ve Hepsiburada için vereceği nihai karar, platformların satıcı-müşteri dengesini koruyup korumadığını inceleyecek.

Peki siz bu bahis hakkında ne düşünüyorsunuz? Niyetlerinizi yorum kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu