İçerik

YouTube’dan Deepfake içeriğe karşı yeni “silahlar” geliyor

YouTube, Creative Artists Agency (CAA) ile yeni bir ortaklık kurduğunu ve önümüzdeki yılın başlarında benzerlik yönetimi teknolojisini test etmeye başlayacağını duyurdu. Akış devi, içerik oluşturuculara ve sanatçılara, yapay zekanın video paylaşım platformunda onları tasvir etmek için nasıl kullanıldığı konusunda daha fazla kontrol ve farkındalık sağlamak için araçlar oluşturuyor.

Yani bir dizi araç, geliştiricilerin sesler ve yüzler gibi benzerlikleri içeren, AI tarafından oluşturulan içeriği (yani Deepfake içeriği) tanımlamasına ve yönetmesine yardımcı olacak. YouTube’un geliştirdiği yeni araçlardan biri, içerik geliştiricilerin şarkı seslerini simüle eden AI tarafından oluşturulan içeriği algılamak ve yönetmek için tasarlanmış Content ID içindeki sentetik şarkı tanımlama teknolojisini içeriyor.

Bir diğer özellik ise, içerik geliştiriciler, aktörler, müzisyenler ve sporcular gibi çeşitli sektörlerden insanların AI tarafından oluşturulan yüzlerini gösteren içeriği tespit ediyor. Her iki araç da 2007’den beri var olan YouTube’un İçerik Kimliği teknolojisinin üzerine kuruldu. Bu araç, telif hakkı sahiplerinin içeriklerinin kötüye kullanılmasını önlemelerine ve yeni bir gelir akışı oluşturmalarına imkan tanıyor.

YouTube’un bir blog yazısında açıkladığına göre, “CAA’nın müşterilerinin yapay zekanın gelişen ortamında dijital kopyalarla doğrudan deneyimleri, içerik oluşturucuları ve daha geniş YouTube topluluğunu sorumlu bir şekilde güçlendiren ve koruyan bir aracın şekillendirilmesinde kritik öneme sahip olacak.” Ajans, müşterilerinin yüzleri, vücutları ve sesleri de dahil olmak üzere dijital benzerliklerini tarayan ve güvenli bir şekilde depolayan CAAvault gibi hizmetlere de yatırım yaptı.

Ayrıca, gizlilik şikayeti süreciyle de insanların kaldırma talepleri göndermesi mümkün olacak. Daha sonra bu araçlar, platformdaki daha geniş bir içerik oluşturucu ve sanatçı grubuna sunulacak. YouTube, önümüzdeki birkaç ay içinde öne çıkan YouTube içerik oluşturucularından, yaratıcı profesyonellerden ve diğer ortaklardan oluşan yeni test gruplarını duyuracak.

Ayrıca YouTube, üretken AI içeriğini etiketleyerek ve kullanıcıların kendilerine benzeyen veya onlara benzeyen yapay içerikleri bildirmelerine izin vererek kötüye kullanımı engellemeye çalışıyor. Geçen yıl yayınlanan bir güncelleme, içerik oluşturucuların ve telif hakkı sahiplerinin içeriklerinin AI modellerini eğitmek için kullanılıp kullanılamayacağını kontrol etmelerine imkan tanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu