Meta’nın reklam gelirleri 2024’te 135 milyar dolara ulaşacak
Instagram ve Facebook gibi kilit platformların sahibi Metan’ın pazarlama bütçelerinde giderek artan dijital reklamlardan önemli bir pay aldığını söyleyen Meta Ortağı Ozan Durak, “Tüketicilerin tüm ürünlerde ve ürünlerde ilk aradığı yer. Günümüzde hizmetler internettir. Hal böyle olunca da dijital reklam yapmayan markalar rekabette öne çıkıyor. Geçme şansı azalıyor” dedi.
Facebook, Instagram, YouTube, Google, TikTok ve Twitter’daki dijital reklamlar, markaların pazarlama bütçelerinde her yıl daha büyük bir kalem oluştururken, Deloitte tarafından yayınlanan Türkiye’deki Medya ve Reklam Yatırımları 2022 Tahmini raporu en büyük payın dijitalde olduğunu doğruladı. .
META’NIN REKLAM GELİRLERİ 2024’TE 135 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK
Meta’nın reklam gelirlerinin 2024’te 135 milyar dolara yaklaşacağını, Türkiye’de Facebook kullanımı azalmış görünse de Meta’nın hala Instagram gibi güçlü bir kanalı olduğunu belirten Ozan Durak, “Statista’nın yılın ilk çeyreği verileri. Meta’nın çalışmalarına göre her gün en az bir kez Meta’nın çalışmaları en az 3 milyar kişi tarafından kullanılıyor. Bu durum Meta’yı ve sosyal medya ve iletişim platformlarını dijital markalar için vazgeçilmez kılıyor. Meta reklam herkes için artan bir ihtiyaç. Reklam Maratonu adı verilen eğitim kavramı. Bu canlı, kanıtlanmış ve öğrenme garantili sistem ile herkesin Meta reklamlardan hedeflediği performansa ulaşmasını kolaylaştırıyoruz.”
“NİŞ BÖLÜMLERİ UZMANLARDAN DANIŞMA ALMALIDIR”
Dört yıldır düzenli olarak yürütülen ve markaların ajanslarla ilişkisini değerlendiren araştırmanın 2022 edisyonunda, beş markadan ikisinin ajanslarından memnun olmadığı ve ajans değiştirmeyi düşündüğü görüldü. Ajansların çalışma biçimlerinin günümüzün kişiselleştirilmiş hizmet beklentilerini karşılayamayacağına işaret eden Durak, “Markaların dijital varlıklarını oluştururken ihtiyaçları sektörden şubeye, şirketten şirkete farklılık gösteriyor. Bu durumda özellikle niş şubelerin aranması gerekiyor. bu departmanlarda uzman profesyonellerden tavsiyeler Meta Partner ve Meta reklam profesyonelleri Ekip olarak kendi markam altında mobilya, sağlık turizmi ve diş klinikleri gibi niş segmentlere odaklanıyoruz.
25 MİLYON TL REKLAM BÜTÇESİ YÖNETİLDİ, YÜZDE 200 ARTIRILDI
Başarılarını verilerle kanıtladıkları iş alanlarında yalnızca dijital pazarlama ve Meta reklamcılık hizmetleri sunduklarını kaydeden Durak, değerlendirmelerini şu ifadelerle tamamladı:
“Geçen yılı 10 müşteri ile tamamlarken bu yılın ortasında 20 müşteriye ulaştık. Şu ana kadar 25 milyon TL reklam bütçesi yönettik ve ciromuzu geçen yıla göre yüzde 200 artırdık. Butik ekibimizle , İstanbul’un değerli noktalarından birinde faaliyet gösteriyoruz.Yeni uzmanları işe almak için kanıtlanmış prosedürler uyguluyor, uzmanlaştığımız departmanlarda şeffaflığı esas alan iş modelimiz ile her büyüklükteki markanın dijital iş ortağı oluyoruz.”
aydincikhaber.xyz